Tuesday 13 June 2017

PULANG KE TAMAN SYURGA


Pulang ke Taman Syorga. Dari saat bapak meninggal sampai dimandikan, Mak tenang. Sebelum disembahyangkan, Mak cium dahi bapak yg sejuk. Aku duduk dekat mengadap mereka. Mak bisik pada bapak "awak tunggu saya di pintu syurga ya," sambil usap muka bapak. Lepas tu dia terus tersembam lemah ke bahu aku dan menangis. Saat itu aku rasa spt dipeluk satu ketenangan yg tak terperi, tapi cuma utk beberapa detik saja. Mahu aku bawa semua manusia pulang ke situ, utk merasainya. Sampai sekarang aku cuba pulang kepada rasa itu, tapi cuma dapat tempias je, persis mengintai dari jauh. Gitupun, jika kita dpt tempias pun takpa la, mungkin dpt kurangkan bahang panaz keinsanan yg makin gering kini. Selamat pulang ke Taman Syorga dalam hati kita,  sebelum ia lupus ditelan nafsu zaman yg makin mengganas. Jenguk kat pagar pun cukupla dulu. #gemaBELAS2017 @gemabelas2017

No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...